Vab, hästar och städning..

Sitter hemma i soffan helt slut efter ridlektion på världens sötaste guling.. Det gick som vanligt bra, fast han började med att visa att han inte glömt att han är fjording..
Envisare ponny får man leta efter. Sluta hade han helt "glömt" hur man gör (för vi gjorde ju inte det häromdagen). Så han bestämde sig för att parkera ridläraren i sargen. Som tur är har hon själv haft gult en gång i tiden och skrattade bara åt att hon inte tänkte dig för.. Att ställa dig där han ska gå är ju att utmana ödet..
Efter det försökte vi göra slutan över medellinjen istället så lånade hon min pinne för att hjälpa till att putta lite på honom, då visade han henne att han bakbenen är för korta för att trampa under sig, dom räckte ju liksom inte ens fram till att sparka på henne :p
Men sen tröttnade han på att dumma dig och gick dom en klocka.. Då kan man inte annat än älska honom..
Köpte en ny sadel till honom idag.. Eftersom han "växt ur" den förra jag köpte.. Lite glad blir man ju, för det betyder ju att han fått lite muskler, men samtidigt kostar ju sadlar pengar.. Hur som helst så satt den nya bra, bättre än den gamla :)
Ska prova den gamla på en jäst k stallet om inte den kan ha den så åker den ut på annons.. Nån som vill ha en dressyrsadel?

Är fortfarande hemma med min opererade prinsessa, och tro det eller ej, vi har inte blivit osams en enda gång :) Idag fick hon följa med till stallet första gången efter ingreppet och blev så glad över att få pussa på sin ponny igen.. Om hon fortsätter må så här bra kan hon nog prova att rida en nån vecka..
Idag har vi städat här hemma och imorgon ska vi fortsätta.. Måste ju passa på att storstäda nu när man ändå är ledig..
Jag och mamma ska åka och hämta en kaninbur oxå, så jag kan söta på Bellas kaniner, vill ju inte ha fler ungar..Nån som vill ha en kaninunge?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0