Ett nytt försök

Gör ett nytt försök att blogga idag.. Och hoppas på att texten kommer med denna gång..

igår red jag lektion på min gula prins.. Är så grymt nöjd, synd bara att jag alltid ställer lite för höga krav på oss.. Måste verkligen lära mig att ta ett tag i taget.. Han höll ihop hela passet och mot slutet var det inte ens tungt.. Så fin..

Har anmält mig till tävling igen.. Ev min sista chans att kvala.. Har fått undersöknings och operationstid den 11 maj, så jag ju inte kunna rida så seriöst på ett tag sen.. Då sätter ja såklart ännu större press på mig, jag måste fixa det här nu och så är det utomhus, då blir han oftast lite okoncentrerad på mig.. Åh blir nervös bara jag tänker på det..

Annars då, jobbar fortfarande halvtid och det känns ganska bra.. Ångrar inte ens sekund att jag valde halvtid. Psykoterapeuten tyckte jag inte skulle jobba alls, men då blir ju ångesten så jobbig när man väl ska tillbaka sen.. Fast nu kommer det kanske bli så ändå efter jag opererats.. Men då är det bara några få veckor kvar till semestern..

Det var Isabells tur att rida lektion igår och ho n var först jättetaggad, men när dagen började närma sig märkte ja att hon ändrades och igår när hon kom hem ville hon inte.. Funderar mycket på vad det är som hindrar henne, hon är jätteduktig på att rida, men just nu verkar det ha låst sig för henne.. Hon ser fram emot våran lilla tävling vi ska ha i stallet, men vill inte träna.. Måste verkligen ta mig tid till att stötta henne i helgen.. Jag tror hon vill men inte riktigt vågar, vi får helt enkelt börja om lite från början.. Hon skrittade iaf av ponnyn igår efter lektionen och det tyckte hon var mysigt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0