Långmaren..

Lördagen drog vi som sagt till Lammsjön, badade och försökte sola lite. Solen va mest bakom molnen så va gav upp och åkte och handlade iat.  Skulle grilla, men då kom regnet så vi fick steka kycklingen ist.  det blev gott ändå.. Sen var de dags att göra iordning sig för poolpartys hos Jonte. Kom väl ut dit vid 9 kanske, då va de redan i full gång och bastun var full, så vi satt och drack lite vin och snackade lite skit en stund tills de vart lite mer plats.. Sen blev de bastu och poolbad. Va trevligt, men fredagen var mkt roligare. Vid 5 kom Peter och hämtade oss för då ville vi hem och sova.
söndagen vaknade jag av att Isabell, som va hos sin mormor, ringde och väckte mig. Jag hade visst lovat att åka till Långmaren me henne. Kan inte påstå att de kändes så lockande just då, men vad gör man inte för sin älskade dotter. Det var bara kliva upp och tugga i sig lite frukost och dricka en stor kopp kaffe och låtsas som att man var pigg. Hade jättemysig när vi väl kom dit. Gick en guidad rundvandring och sen fikade vi. Åkte även till Nynäs och tittade runt lite på gården och runt slottet. Bestämde att vi skulle åka tillbaka dit en annan dag, blev lite mkt me två ställen på en dag. Då Går vi nog rundvandring med guide där me både runt gården och i slottet..
När vi åkte från Nynäs lämnade vi Bella hos Lotta. Så nu är de väldigt tomt här hemma.
Hade bord bokat på grekiska, Rhodos,   vid halv 8.. Fasen så gott de va. Fast jag måste nog säga att jag saknade den "vanliga" maten. Fast ju nästan inget utöver de från grillen.. visst de heter kolgrill, men va fan pizzan säljer ju sallad och kebab!
Men käkade iaf dolmades och calamares till förrätt, sen blev de Poseidon oxfile souvlaki, urfa souvlaki, fläskfile souvlaki och grönsaksspett me pommes,  tzatziki och hommos. och så vart de såklart rekommenderas!

Idag har jag jobbat och slappat, nu tänkte jag lägga mig och kolla på film..


Vill åka till GREKLAND nu!




Javisstja. Terese hörde av sig idag, så nu blev de bestämt att Munin kommer tillbaka ett år till.


Kommentarer
Postat av: jacq

hahaha vilka piller? menar du antidep medicinen? =) puss

2009-07-07 @ 01:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0