kass på uppdatering...

ja vet..
Men de är så svårt och komma på vad jag ska skriva..
Eller de kanske är svårt att komma på vad ni vill läsa om..
Tror inte nu skulle uppskatta om jag berättade vad jag monterade för filter idag :P

Isabell kom iaf på i tisdags att de va farmor som hade ringt och frågat om tiden till fotbollsträningen så hon ringde upp henne och allt löste sig tillslut.. Hon kom iväg på sin fotboll och fick även tag i sin cykelhjälm, när hennes pappa väl ringde upp..

När jobbet slutade i fredags åkte jag hem och käkade lite, sen var de dags att åka till Tommy och städa lite, sen blev de fika då han fyllde år.. Bella blev hos mamma för hon skulle på disco. Men efter disco hämtade jag och tommy upp henne, sen satt vi hos Tommy på kvällen och kollade på tv..
När vi kom hem sen var de dags för Bella att sova, så jag satte mig vid datorn. Lugn och skön fredag..
Christoffer va även förbi.. Kul och ses, hade ju inte träffat honom sen i juni.

I lördags tog jag och Bella en promenade ner på "stan", gick till sportaffären och köpte en ny cykelhjälm till henne.. Sen till albin och köpte present till Peter, som oxå fyllde år på fredan.. Vidare hem till honom och fikade, sen stallet.. Tillbaka till Jenny och Peter för att äta och vid halv 8 gick jag Jenny och Bella till snipan för att lyssna på Kari som hade spelning där.. Det var mkt trevlig.. Vid halv 11 blev Bella trött, då gick vi hem och la oss..

Söndag när vi hade vaknat åkte vi till badhuset och badade, jag va dukltig och simmade 1 km.. Men vi åkte dit för att Bella ska lära sig simma bättre, nu simmar honom bara 3-4 simtag åt gången.. Men vi tänkte försöka komma iväg nu varannan söndag, så snart kan hon nog..

Idag har jag jobbat.. Blev några timmar övertid, slutade vid halv 8.. Segt som fan, men va gör man inte för pengar..
Imorrn är jag ledig, ska på rättegång i Nyköping.. Känns inte så jävla kul då jag hatar att prata inför folk. Men man har ju tyvärr inget val.. Sen blir de nog en sväng på stan och kolla lite kläder, de är ju desto trevligare..

Hur fan tänker vissa..

Hur kan man bara skita i sitt eget barn..

Jag tog Isabell till logopeden igår och efter det var de meningen att hon skulle tillbaka till pappa.. Hno ringde honoom vid 6 tiden, men fick inget svar.. Hon provar några gånger till... Efter en stund går hon ut och leker.. Pappa ringer upp ca kvart över sju.. En jävla timme senare.. Berättar då att Isabell är ut, men att hon strax borde kommer in eftersom klockan är så mkt, han ber oss ringa upp när hon komit.. 5-10 min senare dyker hon upp.. Hon ringer pappa och får inget svar.. Hon försöker några gånger till och lämnar meddelanden.. han hör inte av sig..
När klockan är strax efter 8 säger jag att hon får sova hos mig, hon kan ju inte sitta uppe och vänta hela natten, måste ju vara pigg och utvilad till skolan..
Klockan halv 7 i morse väckte jag henne, de första hon säger är: -ringde pappa? Besvikelsen i hennes ögon skar i hela mig när jag var tvungen att vara ärlig och svara nej..  Hon testar att ringa igen, när hon kommer på att han har hennes cykelhjälm och gympapåse med gympakläder i. Hon har nämnligen gympa på tisdagar. och brukar alltid cykla till skolan. Men får inget svar..
Så de var bara för mig att leta fram nåt som hon kunde ha på gympan och sätta henne på sparkcykeln och lämna en mycket besviken liten tjej i skolan..
Till saken hör även den att hon tydligen ska ha fotbollsträning idag efter skolan, men papprena ligger hemma hos pappa. Så jag vet inte vart, när eller hur?

Sorgligt men sant...

Ge upp!

Undra när den här jävla skiten ska ta slut.. det här är fan trakasserier.. Och de har pågått e flera år nu...

GE UPP!!

smörgåstårta

Igår gjorde jag smörgåstårta.. Fasen va gott de va, sen låg vi hemma hela kvällen och kollade på Tre Kronor..
Natten blev jobbig, såg avsnitten om bussolyckan när Bimbo dör och när hon begravs. De väcker minnen och man minns hur jobbigt de är att förlora en vän.. Sen kunde jag inte somna ordentligen, mycket tankar som snurrade efter.. Smärtan av saknade som kommer tillbaka.. Ilska, besvikelse och tillochmed hat.. Men även massa saknad. Ibland undrar jag varför du ville lära mig prata, varför du tvingade mig att riva upp alla sår, varför du pratade tills jag inte orkade lyssna mer, tills jag låg i soffan och skaka de me rinnande tårar. va fanns de för mening me de om du ändå skulle lämna mig ensam me allt sen..

Dags att göra nåt vettigt av den här dagen kanske.. klev upp vid strax före tio och sitter fortfarande här.. Men o andra sidan är de söndag, då får man vara slö..

forts på resan.

Fan va jag är dålig på att uppdatera..

Ska jag vara helt ärlig har jag lite svårt att hålla isär dagarna.. Men om jag inte minns fel, de va andra natten när vi hade lgt oss tidigt som norrmännen ramlade in på vårat rum kl 6.15 på morgonen.. Då va dom på väg till hotellet för att sova, men tänkte att vi kanske ville efterfesta.. Hmm, behöver jag berätta att vi inte var så sugna på de?
Iaf, vi vaknade skapligt på morgonen och pallrade oss ut och käka nåt, sen dog vi vid poolen. Tog de betydligt mycket lugnare än dagen innan :P Men några öl gick ner..
Senare vart de mat och sen utgång på bargatan.. tror de va den här dagen vi gick hela bargatan och drack alla gratis shots vi blev erbjudna med danskarna. Blev en ganska lugn kväll ändå.
När vi vaknade morgonen efter hade vi bestämt oss för att gå till Star Beach.. Så vi gick ner och frågade i receptionen vart de låg, då fick vi höra att man inte bör bada i poolerna där, fanns tydligen en massa bakterier som orsakar svamp. Men vi gick dit iaf, badade dock bara i havet..Myigt stället me barer i vattnet och vattensporter. Helt klart värt ett besök.. hade ju säkert vart ännu roligare om man hade kunnat utnyttja grejerna oxå :p
När klockan började närma sig sex började folket tunna ut, folk går för att äta vila och fixa sig inför kvällen, så de gjorde vi me.. Väl på hotellet igen mötte vi norrmännen, bestämde oss för att träffas upp efter alla duschat för lite öl och trevligt sällskap innan bargatan..SAgt och gjort, dom kom in till oss så vi satt på våran balkong och drack massa öl och snackade metallelefanter, danska penissystem och skillnader mellan norka och svenska språket.
Natten spendrades på bargatan..
dagen efter gick vi och skulle käka frukost när vi me norrmännen och käkade frukost.. Sen började Laura må dåligt så den kvällen vart en lugn hemma.. Jag och Anders satt och spela kort halva natten och drack lite öl.. Ganska trevligt ändå, trots att vi egentligen vart på partyresa..
Sen hade det redan hunnit blivit fredag, och vi skulle ju åka hem på söndag. Man började känna sig stressad, ingen vill hem för tiden har gått åt helvete för fort.. Vi tillbringade dagen vid poolen, blev bjudna på massa gratis shots av den snäll bartendern.

På kvällen gick vi över till resturangen brevid hotellet och käkade typisk grekisk mat. Gu så gott de va. Sen gick vi iaf över till Anders och André (norrmännen) och drack öl innan vi gick ut på bargatan och dansade på barerna och drack en massa goda drinkar..  när barerna stängde gick vi hem och la oss..
Vakande på lördagen och jag var sjuk.. Jätte sjuk.. sista dan, depp elller vad.. Låg hela dan, tog mig knappt upp på toa.. Fan så dålig jag var. Men jag knaprade piller var 4:e timme, jag hade bestämt mig, jag SKULLE ut på kvällen.. Längre dagen gick desto sämre blev jag, trodde aldrig jag skulle ta mig ut. Men skam den som ger sig..  Vid halv 8 tiden på kvällen lyckade jag ta mig in i duschen, fixa på mig kläder och lite smink, sen bar de av rakt över hotellkorridoren till norrmännen för några och sen ut på bargatan för sista gången.. Vi hade verkligen skitkul, trots att jag mådde skit..

Vid 5 tiden på morgonen ville Laura och Anders gå och bada, så jag och Olav följde me och tittade på.. Jag ville inte bada eftersom jag fortfarande hade feber.. När dom badat klart hade barerna hunnit stänga så då drog vi till hotellet och efterefterfestade i soluppgången..

Visst ser de mysigt ut?

Vi gick hem vid strax efter 8 den morgonen och vaknade 20 i 12 av att hotellägare väckte oss och sa att vi skulle checka ut inom 20 min.. Vi flög upp ur sängen och packade allt lite fort, sen va de bara dra..  stötte på norrmännen som hade blivit väckta på samma sätt, gick ut me dom för att äta frukost..

Se så pigga vi va!

För att sen gå till stranden och bada. Allt för att piggna till lite..
Sen gick vi runt en stund på huvudgatan och tittade i affärer, för att sen hitta ett mcdonalds och käka lunch. Efter lunchen drog vi till poolen och slappade och drack öl.. Sa hejdå till våran trevliga bartender.. När poolen stängde var de dax att fixa sig för att gå ut och käka middag. Middagen intod på resturangen brevid hotellet..

Sen kom bussen och vi åkte till flygplatsen..  Den natten flög vi hem :(

resan

Längtar tillbaka till Hersonissos som fan.. Eller kanske inte tillbaka just dit, men bort från Trosa, Sverige..
Hersonissos var bra, men det finns ju helt klart bättre partyställen.. Var ju iofs inte högsäsong när vi va där, men stället kändes ju nästan helt dött.. Fredag och lördag va de dock rätt bra drag ute.. Om jag åker dit igen blir det nog tidigare på året..
Resan började me att flyget va en timme sent, så vi hittade en bar på arlanda och lite folk som skulle till samma ställe, trevligt vart de och full vart man.. haha..
Väl på flyget dracks de ännu mer och när vi väl va framme i Heraklion fick vi vår förbeställda dricka som vi glatt delade ut till dom på bussen som ville ha..  När vi kom fram till hotellet kastade vi in grejerna och letade upp bargatan.. Hann kolla in några olika ställen innan vi bestämde oss för att gå tillbaka till en bar vi trivdes i.. Där blev de dans på baren, tatueringmässa och lite för mkt shots.. Tappade bort dom två vi gick ut me.. Men vid 5 tiden ramlade vi hemåt och somnade ovaggat..
Vaknade skapligt dan efter och gick och letade upp nåt ställe att käka lite frukost på, sen vidare till stranden, då va de dax för en återställare.. Sen fortsatte dagen så, efter x antal öl gick vi till poolen vid hotellet och hittade hotell baren.. Sen hade dom bara en halv flaska ursus kvar.. Hmm undra vart den andra halvan tog vägen. Iaf, träffade Love där, så vi bestämde att vi skulle förfesta tillsammans senare.. Sagt och gjort..  Hamnade på baren murphys även denna kväll, men de blev tidigt hemgång då vissa inte kunde sitta på barstolen, han me en bit pizza innan vi ramlade i säng..

Det va kort och gott om dag ett och två.. Nu är de dags för mat..  på återseende.

maybe..

bad hair day :D

Nu är alla flätor borta och jag har värsta afrot...

saknar

Sista dagen på Kreta.

hemma från Hersa.

Hemma igen och allt känns surt.. Fan, Vart tog min grek vägen, vi skulle ju gifta oss så jag kan flytta dit..
Kommer att berätta allt, hmm kanske inte riktigt allt men nästan allt inom kort framtid. Har bara inte tiden just nu.. Men veckan har gått ut på alkohol, bardans, norrmänn, staaag, metallelefanter och pokerface. Kanske en och annan irländare oxå.. Den som väntar på nåt gott....

Utav dom här låtarna får man tårar i ögonen.. Men de väcker oxå grymt mkt minnen.