Inga bra dagar...

.. senaste tiden..
Har nog inte nämnt de förut, men jag har väldigt svårt att sova.. Vaknar OFTA mitt i natten me panikångest och dom som haft riktig panikångest vet att de är jävligt läskigt och påfrestande..

Måndagkvällen, var jättetrevlig.. Åkte hem till Mange och lekte, och då menar jag verkligen lekte.
hoppade studsmatta och hade trevligt, barnen badade och framåt kvällen blev de en öl och dela på en flaska vin..
Sen kommer Nille dit me två polare.. När Bellsi började bli trött drog vi oss hem till Nille så vi kunde natta henne... satt där och snackade skit och hade super trevlig.
Vid 7 tog vi brudar en taxi hem för att åka till jobbet.. vid 11 började känslan komma smygande igen..vid 2 trodde jag helt seriöst att jag skulle dö, men envis som jag e vägrade jag gå hem från jobbet, halv 3 rasten spenderades i liggande ställning på gräsmattan..
När kl äntligen slog 3 och jag fick gå hem, fick mackan köra mig för jag visste inte om jag skulle ta mig hem annars... När jag kom hem la jag mig i sängen, sen matade Nille mig me sömntabletter, lugnade (mina egna, sånna man får utskrivet av läkare) och vatten.. Blev liggande ett tag. Mackan var en ängel och kom me käk.
Sen tog jag ett långt bad me mkt tankar och en korsordstidning. Precis vad jag behövde..
När jag senare hade piggnat till lite tog jag en långpromenad me Cleo och grannen, sen kändes de lite bättre..
trodde jag ja..
Imorse var allt frid och fröjd men efter 9 kom de tillbaka... släppte dock fortare idag och behövde inga tabletter. Men nu är de inte kul längre.. Nu har de varit så här till och från i 4 år.. Inte så grovt som de är nu, men de finns alltid där..
Finns platser som jag vid vissa tillfällen inte klarar av. Ibland när jag kommer till en sån plats försvinner allt runt om kring mig, hela min kropp börjar skaka och sen kommer illamåendet..  Värst var de kanske när den platen var mitt eget badrum.
Ville bara skriva en rad innan jag hoppar i säng och ska försöka sova, tror natten kommer sluta som många andra nätter, jag ligger och vrider och vänder på mig, svettas, fryser, mår illa och oroar mig för saker som jag inte ens borde bry mig om.


Ångesten äter själen




 

♥saknar mitt kramdjur♥

Kommentarer
Postat av: Laura

jag finns här....älskar dig!

2009-06-26 @ 00:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0