Wish you were here..

Har en gnagande känsla i brösten, vet inte riktigt vad det beror på.. Kanske är allt me hästen, kan inte komma fram till vad jag ska göra. Jag vill ju så gärna ha honom, men är trött på att alltid vara utan pengar. Men för mig känns de nästan som att lämna bort mit eget barn, omöjligt! Har redan förlorat en häst iår, vill inte förlora en till.. Dom är ju mina små ögonstenar. Men samtidigt vill jag ju tänka på Isabells bästa, de kanske är hennes tur att få börja rida, kanske är hennes tur att få hitta på saker.. Varför är världens så jävla orättvis för, kan man inte ens få vara me dom man verkligen älskar??
Tiden går, paniken växer och tårar rinner, hur fan ska jag göra?
Hur kommer min lilla ponny må utan mig, jag vet vad jag betyder för honom. Sen får folk säga vad dom vill, men han tycker om mig. Hur kommer han känna om jag inte hämtar honom?

Dagen har iaf varit som vanligt, jobbet och en långis me Cleo och Isabell..
Bella somnade tidigt idag, skönt för både henne och mig tror jag, hon behövde sova och jag behöver egen tid.. Få tänka lite på mig själv och saker som händer i mitt liv, bland känns de som att de händer för mycket, jag hänger liksom inte riktigt med.

På fredag slutar min stor tjej förskoleklassen och till hösten blir hon en ettakluttare, fan va tiden går fort. Känns som de va igår hon sprang runt i blöja me napp i munnen och hittade på bus.. Bus gör hon iofs fortfarande, men inte på samma sätt...

Vart tog våren vägen? Det är ju snart midsommar och jag fattade knappt att vintern tog slut.. På lördag är de marknad här i lilla Trosa, men vi har städdag i stallet så jag hinner nog inte ner. Isabell är ju ändå hos sin pappa i helgen, så de känns som de inte är så viktigt heller.. Hoppas bara hon är nåt hos sin pappa den här helgen, låter på henne som att de har väldigt dåligt me de på sista tiden..

Det verkar som de finns nåt ljust i min framtid iaf.. Verkar som att rid/träningslägret blir av. Lät på mamma som jag kunde få halva betalt i födelsedagspresent, det vore ju hur kul som hellst isf. Fast jag kommer ju bara åka och jag får rida Munin, annars känns de dumt att slänga ut så mkt pengar.. Måste kollas upp..

Tack vare skattepengrna så det ljus ut me tanke på utlandsresan oxå, och den skulle jag verkligen behöva.. komma bort och få koppla av och sola bada och bara ha de trevligt, även fast jag vet redan nu att de kommer bli alldeles för mkt alkohol och alldeles för lite sömn, men de är det värt :D
Hade varit trevligt om jag hade fått en vecka ledigt från Isabell i sommar, men så blir det nog inte, får utnyttja tiden på lägret och resan..

Känns väldigt tråkigt att han inte vill spendera mer tid med sin dotter, eller han kanske vill men han tar sig inte den tiden och de är väldigt tråkigt.. Hon tycker om honom och behöver honom, alla barn behöver en pappa.. Jag vet vilken pappa gris jag var när jag var liten, eller är väl fortfarande. Varför kan inte min dotter få ha den relationen till sin pappa. En mamma räcker lång, men inte hela vägen..

Vid maten idag satt jag och Isabell och pratade om nästa sommar, funderar på om jag ska skicka henne på ridläger då. Då får jag lite semester från henne och hon får göra nåt hon tycker är kul och nåt hon kommer minnas hela livet, för ett ridläger glömmer man inte. Får börja spara pengar redan efter min resa så ska de nog gå att lösa.. Hon är ju värd det bästa min lilla guldklimp...

Nu blev de mkt tankar och svammel, dax för en cigg och sen sängen... godnatt på er alla..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0