lagar och regler

Hur kommer de sig att nån som har droger i fickan får samma straff som nån våldtagit ett barn?
Varför är de egentligen knark olagligt? Varför förbjuder man inte alkohol? Lägg till skatt på narkotikan, så får polisen ägna sig åt de dom behövs till.. få fast barnmördare och pedofiler..
Jag kan inte påstå att jag är nåt stort fan av droger. Men idag verkar inte dom resurser vi har räcka till.. Varför då låta polisen kolla vilka som har en affefabik i garaget. Är de inte bättre att låta dom ta fast människan som skadar nån annans liv. Även fast droger skulle vara lagligt är de ju faktiskt frivilligt att ta dom. Men de är inte frivilligt att bli våldtagen eller mördad. Min pappa söp ihjäl sig, så varför är inte alkohol olaglig. Är de bara för att man betalar skatt när man köper alkohol? Då tycker jag att varje liten håla kan få ett "knarkbolaget" så är den saken ut världen sen.. För folk fixar fulsprit i källaren oxå..
Kommer du igenom tullen me lite för mkt alkohol, får du betala skatt på skiten, men kommer du me lite kokain i fickan, tar du upp platsen på kåken, som nån mördare skulle haft.  Du tar upp polisens tid och dom kostar oss, samhället, jävligt mkt pengar. Jag tycker de ska vara fritt valt att förstöra sitt liv me droger.

Sen en sak till.. Om jag klappar till Kajsa, åker jag förmodligen dit för misshandel och de är ju bra. Men om snuten klappar till mig, för att jag är otrevlig mot dom ,eller kanske rent av inte har svar på deras fråga, då är de helt okay för dom att slå mig gul och blå.. Huvudsaken är typ att jag iaf kan krypa där ifrån.. Vi alla vet att de går till så, men varför händer inget.. Varför görs det inte nåt åt saken? Bara för att man har gjort nåt som kan klassas som kriminellt, så har dom väl inte rätt att slå mig.. jag har ju inte rätt att slå dom..

I sverige är de "samma" straff på misshandel, våldtäkt, narkotikainnehav och skattebrott.. Är de inte dax att se över sveriges lagar?

Jag är laglig och betalar skatt på de jag tjänar, och ibland sitter jag här hemma i slutet av månaden utan mat på bordet. Men då var de ju bra att jag betalade in skatten så dom som sitter på Hall/Tidaholm/österåker/arnö, eller vart dom nu håller till, har mat på bordet och dessutom alla tv kanaler och nyaste filmer.. hallå ska de behöva vara så.. Ska fängelset vara så bra. Ska de inte vara ett straff att sitta där. tycker ju faktiskt att man har ett val även där. Det går att hålla sig undan. Nånstans väljer man själv.



Alla människor är lika mkt värda.



♥kärlek♥

Kommentarer
Postat av: Maria

kollat på efterlyst nyss eller :P

2009-03-11 @ 22:00:05
Postat av: Anna

Haha, nää inlägget är ju postat innan, kollade inte ens på efterlyst idag.

2009-03-11 @ 22:56:22
URL: http://enlitenannna.se
Postat av: Maria

haha du är synsk då :P

2009-03-12 @ 21:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0