helgen

Fredag efter jag slutade jobba, kom Bella och Laura och mötte mig. Laura hade hämtat Bella efter skolan. Så gick vi ner till Sportis och käkade lite lunch tillsammans och drack kaffe som vanligt :P Sen gick vi hem och började städa lite innan de va dags att gå me Bella till fotbollsträningen.. Det va inomhusträning och hon var jätte duktig.. Sen lekte vi lite på Vitalis uteplan innan Kari kom och hämtade oss. Då åkte vi hem och fortfatte me städningen.. Sen blev de godis, mys och Idol..
Senare på kvällen kom Tobbe och Tommy hit på en fika. Alltid trevligt me lite sällskap.
Lördagen fortsatte vi me städningen, tog mitt äckliga badrum. De var väl behövligt.. När klockan närmade sig 2 körde Kari ut oss till stallet så vi kunde mocka, fodra och släppa in hästarna.. På vägen hem blev de en pizza, och då frågade Aleks om vi va sugna på att gå ut me honom på kvällen..
Laura pappa kom hit me en loftsäng som vi ska ha på Bellas rum, men två blondiner och en Ikea beskriving slutade i kaos.. haha.. känns som jag inte behöver berätta nåt mer om de..
Iaf, på kvällen när Bella somnat kom jätte snälla Jocke hit och var barnvakt, så jag och Laura kunde gå ut.. Så vi gick ner till Sportis och mötte upp Aleks och Nisse som satt där och drack lite.. Blev en trevlig kväll.. Trots att de inte va så mycket folk ute..
På söndagen kidnappade vi lilla Emilia och tog me barnen till badhuset. Emilia hade inte varit på badhus tidigare men hon hade jätte kul och var jätte duktig.. Bella övade på sin simning, så nu måste jag säga att NU KAN HON SIMMA.. Hon e så duktig.. och Jag e så stolt :D
Behöver jag berätta att det blev en kaffe på sportis efter de? :P
Sen hem och bygga färdigt sängen.. Och denna gång lyckades vi...
Vid 8 när jag hade nattat Bella blev jag godissugen och drog till trossen och handlade massa onyttigt, sen låg jag och Laura i sängen och kollade på Tre Kronor och åt oss feta.. haha
Idag har Bella varit ledig från skolan och fritids va stängt så hon och Laura åkte till Heron och lekte i leklandet, medans jag fick jobba.. Efter jobbet drog jag till soc och kollade igenom utredningen som nu är klar. Känns så skönt..
Nu är alla hemma och de är dags att få nåt i magen..
Fy på mig som inte gett mitt stackars barn mat ännu.. haha
Hoppas de inte är alltför mkt stacvfel, hinner inte kolla igenom.. maten är klart nu..
Uppdaterar lite senare me lite bilder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0