Så vad de det här med att komma på en rubrik

Tvättar idag oxå. Men idag när nog sista dan. Känns rätt skönt nu att man börjar se slutet. Nu har jag tvättat upp vinterkläder som inte längre behövs. Tvättat lite vårkläder som var dags att hänga fram. Bäddat rent i alla sängar och tvättat upp de. Tvättat all smutstvätt Bella hade gömt på sitt rum. Och allt det som tillkommer varje dag.

Igår tog jag en kort paus från sjukbacillerna och tvättande och åkte till stallet. Kändes skönt att få komma hemifrån en stund. Hade tänk rida, men kusen kändes så varm på ena frambenet. Bestämde mig för att tömköra, så jag kunde se hur han rörde sig. Det var absolut inget fel på honom. Han var pigg och framåt, och jobbade på skitbra. Fast det blev ju såklart x antal bocksprång. Hoppas det går lika bra idag när jag sitter uppe på.

När jag kom från stallet kom Maria, Annica och Theo hit på en kaffe. Sen gick Bella och jag och la oss i sängen och kollade film. När hon somnat pratade jag i telefon och målade naglarna. Sen var det dags att sova även för mig.

Idag är lillsessan mkt piggare. Hon har inte ens bett om alvedon ännu, och hon brukar inte ens ha klivit upp vid den här tiden. Skönt för henne. Min förkylning har börjat ta fart nu. Hoppas jag klarar mig ifrån febern bara. Igår em/kväll var jag helt säker på att jag skulle vakna upp me hög feber idag. Men det var nog bara tröttheten som spökade.

Nu ska jag slita mig i från datorn och duscha hunden och klippa klorna på henne.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0