Dagar som gått..

Måndag var jag ledig från jobbet.
Gick upp tidigt med Bella, eftersom hon skulle till skolan. När vi hade fått iväg henne, var det dags att få i sig lite kaffe. Sen tog vi det lugnt fram till kl 10 när Järnhandeln öppnade, gick dit och kollade på tapeter till köket och sen färg till sovrummet. Kunde inte riktigt bestämma oss, så vi tog me lite prover och gick till Hannahs och käkade lite frukost. Tog en promenad längs ån och tittade lite. Jätte myisgt och bara gå runt utan stress. Tillbaka till järnhandeln och kollade nummer på dom tapet vi hade valt. Handlade lite småsaker. Sen gick vi och hämtade Bellsibubb.
På eftermiddagen åkte jag till stallet. Red både Loppan och Maroll.  Snackade lite me Anna oxå. Nu blev det bestämt att jag rider Maroll alla dagar. Känns skönt att jag fått igång ridningen igen. Synd bara att jag inte kan rida min lilla plutt. Saknar honom så otroligt mycket. Visst att det skulle bli jobbigt, men trodde aldrig det skulle bli så här jobbigt.

Tisdag var det dags att jobba lite igen. Efter jobbet åkte vi till Vagnhärad och kollade på soffa, fanns massa fint. När vi kollat klart där åkte vi till Hölö och kollade lite där. Köpte en soffa, ett soffbord och en matta. Nu jävlar ska det bli fint här hemma. Vidare till Södertälje, och beställde lite grejer på jysk och handlade lite på elgiganten. När vi kom hem beställde vi nya gardiner, sängkläder, lampor, mattor och massa annat från Jotex. Det kommer bli sååå fint här hemma.

Onsdag hade jag och Bell en slappar dag. Hon hade fått löss igen så vi avlusade oss och satt bara framför tvn och hade mys. På kvällen var Maria och Tobbe förbi och fikade lite.

Idag jobbade jag till 12, sen tröttnade jag och kompade på eftermiddagen. Passade på och ta stallet innan jag hämtade lillfisan. Red både Maroll och Loppan. Nu på kvällen har jag och Bella haft slappar kväll. Legat på soffan och halvsovit. Efter vi hade ätit middag lite sent idag försvann hon, hittade henne i sängen, hon hade somnat redan kl åtta. Det händer inte ofta. Nu är det dags för mig och lägga mig och läsa. Är oxå jätte trött idag. Får se och jag ens är vaken när N kommer hem. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0