Hästnörd

Vilken hästnörd man är då.
Slutade jobbet halv fem cyklade hem, bytte om till ridkläder, gick en sväng med hunden, värmde lite kaffe i micron, sen satte jag mig på cykeln till stallet. Kvart över fem var jag framme. 45 minuter efter jag stämplat ut var jag hos hästarna. Då inser jag att man växer inte ifrån ett hästnördsliv. En gång hästnörd alltid hästnörd :P

Red först Maroll. Gick inte så jättebra, men jag kände mig ändå nöjd när jag var klar. Han är svår, eller så har jag inte kommit på hur han ska ridas. Han är tung, och hänger sig i handen hela tiden. Måste använda varenda muskel jag har för att bära upp honom, då finns det ju inget kvar till att flytta honom sen. Det blir säkert bättre med tiden.

När jag skrittade av honom kom Sandra med sin Flurre som jag red. Det var en upplevelse. Rida travare igen, det var ju inte igår. Gick helt okay tycker jag nog själv, med tanke på att det var första gången. Han behöver bygga mycket muskler och tränas upp. Men jag tror att det kan bli en riktigt fin häst. Dock kommer det krävas mycket envishet och tålamod. Hoppade honom några skutt. Var egentligen meningen att han skulle hoppas lite högt, men jag tycker han var för obalanserad än för att hoppa högre höjder. Det var helt klart en jättemysig häst.

Var hemma igen vid strax efter 8 på kvällen. Sen dess har jag bara hunnit duscha och laga lite mat. Och nu är klockan dags att sova snart.


Kommentarer
Postat av: EN KÄRLEKSSAGA: UNGA FÖRÄLDRAR TILL TVÅ PRINSESSOR!

Åh, tack så mkt! :D

2010-08-19 @ 21:44:22
URL: http://enkarlekssaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0