kanske ska öppna ett zoo..

Skulle ha bloggat redan igår kväll, men va så trött så ögonen gick i kors.
Joel och Bella kom förbi en sväng igår. Joel skulle på 30-års fest och frågade om Bella kunde få vara hemma under natten. Klart hon fick de. Så jag gav mig av till stallet för att hinna rida två kusar innan det va dags för henne att komma hem. Ridning i gick bra igår. Både Maroll och Flurre skötte sig jättebra. Flurre gick till och me framåt riktigt bra mot slutet, fick till och me sitta och hålla in honom. *chockad*. Han gjorde fina öppnor och har börjat hajja vad skänkelvikningen går ut på, fast det är lite svårt, viilket ben var det man skulle ta först? Och varför måste man trassla ihop benen? Ska det kallas fint? :P
Idag tänkte jag bomträna honom lite. Tror han börjar bli redo för det nu. Kanske även tar en lite galopp på honom. Får se hur han känns, han kanske har träningsvärk.
Maroll ska jag fortsätta jobba me idag oxå.  Mjukgörande, och hoppas på att han snart börjar bära sig själv. Han hänger sig i min hand, men det blir bättre och bättre för varje gång. Han kanske jag ska ut och rida i backar med. Det skulle han behöva.

Joel var här för en stund sen och hämtade Isabell. Dom skulle visst åka och köpa en kaninbur. Fråga mig inte hur det gick till, men Bell ska få en lite kanin och ha här hemma. Hoppas inte Cleo äter upp den bara.

Dags att sätta igång kanske.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0