regnet bara öser ner..

Söndag och min sista dag.. Imorrn börjar verkligheten igen. Då är det dags att ta sig upp i gryningen och ta sig till Drömfabriken.. Ser inte fram emot det.
Enda fördelen med att börja jobba igen är att man får tillbaka alla rutiner. För som det är just nu finns inga rutiner alls hemma hos oss..

Bellas kompis har sovit här tre nätter i rad nu. Så ikväll tänkte jag skicka hem henne tidigt, sen kasta mitt barn i badet och sen sängen och hoppas på att hon är så trött så hon somnar tidigt.

Igår gick jag till lillasyster och drack lite kaffe. Så kom deras dotter hem men prickar över hela kroppen, kanske vattkoppor. Barn är ju så otroligt söta när det brutit ut ordentligen och dom har prickar över allt.. :)
När det sen var dags för mig att ta mig hemåt, ville lilla Emilia följa me. Så vi gick hem till mig och kollade på bompa. Sen kom Laura förbi, meningen var att vi skulle kolla på vad som kan ha blivit fel i min blogg, men istället hamnade vi på Sportbaren, eftersom Emilia va sugen på glass, och varken jag eller Laura tackar nej till en öl.

På vägen hem gick vi förbi och handlade lite, sen lämnade vi av Emilia hemma hos sig. Gick vidare hem till mig, så Laura kunde äta lite kräftor. Och när hela familjen va samlad hemma gick Laura hem. Och vi satte oss runt bordet och käkade kräftor. Jättemysigt.

Dagen har bara dåligt väder att bjuda på. Usch vad trist, jag hade tänkt gå en långpromenad me vovven. Men är inte så sugen när det spöregnar ute. Hoppas vädret blir bättre till kvällen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0