troll, cykelköp och försmå ridbyxor.




Vilken underbar dag vi har haft. Jag skulle egentligen ha åkt till Stockholm och kollat på möbler och lite annat, men det blev inställt för han blev tvungen att jobba.
Vid kvart i 7 vaknade barnen till i morse. Eller jag antar att Emilia vaknade och väckte min morgon trötta Bella. Men dom gick snällt upp själva och tittade på tv. Så jag somnade om och vaknade kvart över 8 av att det kom på hungriga barn och hoppade på mig. Gick upp och fixade frukost till dom, sen kastade jag dom i badet. Medans dom satt där passade jag på att gå ut med hunden och tvätta lite. Sen klippte jag klorna på Cleo och duschade henne. Under tiden ringde mamma. Hon hade ju räknat me att ta barnen när jag skulle iväg, men eftersom jag inte kom iväg, blev hon rastlös och tyckte vi skulle hitta på nåt med barnen tillsammans. Tog oss ner mot "stan" där det var nån familjedag av nåt slag. Så barnen fick ansiktsmålning, fast Bella ville inte ha. Dom fick fiska fiskedamm, gå tipspromenad, sjunga allsång, kolla på trollteater, rida ponnyridning och lite annat smått och gott.




Tyvärr hann jag inte få nån bild på Isabell då dom red nästan samtidigt.


Ögon, Öron, kinden klappen får.
Huvud, axlar, knä och tå. Knä och tå.




När allt började stänga gick vi hem mot mamma och på vägen hittade vi en cykel som var till salu. Så nu har Bella äntligen fått en ny cykel oxå.
Väl hemma hos mamma käkade vi soppa.


När Emilia va hemma hos sina föräldrar igen satte jag min på cykeln till stallet. Fick nämligen ett sms av Sandra där hon sa att jag kunde rida om jag ville, och de ville jag ju såklart. Det gick bra idag, kände mig nöjd med både honom och mig när jag satt av.

En sak jag inte kan förstå är.. Jag cyklar till stallet typ varje dag och det blir bara jobbigare och jobbigare för varje gång. Borde det inte bli lättare? Förut kunde jag cykla dit rida två hästar och cykla hem. Kändes knappt. Nu cyklar jag fram och tillbaka och rider bara en häst. Då är jag helt död när jag kommer hem. Och dessutom har mina ridbyxor blivit försmå. Jag säger ju att det är farligt att träna. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0