Måndag

Mamma och Kari kom förbi och fikade igår, när dom hade gått städade och tvättade jag, medans Bella va hos en kompis och lekte.. Vid femtiden gick vi till Mackan och fick lite mat i magen.. Sen vart det kaffe och en avsnitt Heroes.. Sen va de dags att gå hem och fortsätta me tvätten..  Vid 8 nattade jag Isabell, sen satte jag min vid datorn och lyssnade lite på musik, käkade lite chips, målade naglarna och försökte plugga lite..  När jag tröttnade på det la jag mig i sängen och läste.. Somnade vid 23 tiden kanske.. Vid 24 vaknade jag av att Isabell står brevid sängen och säger att hon mår illa. Jätteilla. Jag säger åt henne att springa till toan och så hinner hon inte ner än vända sig så börjar hon kräkas. Hon hann spy ner hela mitt sovrumsgolv, vardagsrumsgolv och hallgolv innan hon äntligen tog sig fram till toan. Då va det bara kliva upp ur sängen, natta jäntan med en hink brevid sängen och sen börja skura golvet.. När jag va klar hade hon redan somnat om, så jag va upp en liten stund för att kolla henne. Sen gick jag och la mig igen vid halv 2 tiden. Då sov hon som en stock. Och när klockan ringde i morse hade det inte kommit några mer spyor. Hon vaknade till vid 8 snåret. sen dess har hon varit pigg. Men man måste ju ändå vara hemma 48 timmar från fridits efter man spytt. Hoppas verkligen inte det var maginfluensa.. Jag har ingen lust att få det..

Jag kände mig verkligen som en riktigt dålig mamma när jag stod och torkade spyor i natt. Jag klarar verkligen inte av spyor,  så jag sprang till toan och spydde själv mellan varven... Usch.. Då sakande jag Mackan. Han fick alltid ta de när vi bodde tillsammans, han är ju så van me sånt äckel.. haha

Så idag har vi suttit och spelat alfapet.. Och nu laddar hon för nåt annat spel. Sen börjar det bli dags för lite lunch.
Dagen planera va att jobba, det sket sig ju. Sen skulle jag träffa Laura på eftermiddagen och ta en fika, men jag vet inte om hon har så stor lust att träffa oss nu, med tanke på nattens bravader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0