ett avslut?

Det finns oftast en anledning till allt man göra.. Nu "slutade" jag blogga för att jag tröttnade på att folk missuppfattade vad jag skrev och snackade sen om det bakom min rygg.. Nu har jag tänkt på vad jag vill och för mig är det kul och blogga och jag gör det för att hålla reda på mitt liv i all kaos med vardagen.. Det är min blogg och jag ska tycka det är kul och skriva den, gillar du inte och läsa den så skit i de, på ren svenska..

Mycket har hänt sen sist, eftersom jag inte skrivit på länge.. Men det kommer inte komma upp i "dagboksformat" men det kanske kommer upp nåt litet inlägg om det nåndag när jag känner för att pratat om det..

Hade däremot tänkt berätta lite om julen.. Är nog ovanligt nöjd me julen och vad den hade att erbjuda.. Den 23 december hade vi lovat att bjuda våra vänner på julbord, dock var alla muslimer så det blev lite svårt, men vi löste det på ett bra sätt, med hemmagjorda köttbullar på nötkött och lammfiol istället för julskinka.. Det blev en mycket trevlig kväll..

Julafton började här hemma me tomtegröt till frukost med närmsta familjen.. En riktigt mysig tradition som vi började med för bara några år sen.. När alla var mätta och belåtna åkte jag och Kari iväg och tände ljus på pappas grav, och till västerljung för att lämna min och Isabells julklapp till Lotta och Jens för att dom är världens bästa människor.. Sen skulle vi förbi stallet och mocka oxå, men bilen ville inte hela vägen fram, så vi hamnade i diket och jag fick gå sista biten i kort kjol och leggings.. Minns ni hur kallt det var på julafton?? Det gör jag och jag lär ju inte glömma det i första taget.. Men det är tur att det finns snälla människor som bor i närheten. Medans jag gick iväg och mockade kom stallgrannen och drog upp bilen med traktorn..

Eftermiddagen och kvällen spenderades hos mamma med barn och vuxna, fina julklappar, god mat och trevligt sällskap.. Rundade av kvällen med en massa uno spel och lite vin innan det var dax att ta en taxi hem..

Juldagen våldgästade mamma, kari, jag, Bella och Mackan min lillasyster och hennes familj med alla rester som blev över.. Senare satt jag och Jenny (lillasyster) och försökte övertala varann att ringa mamma och fråga om barnvakt till barnen så vi kunde gå ut och ta en öl.. Jag förlorade och ringde och snälla mamma ställde självklart upp.. Så vi gick dit mer barnen, sen vart det lite vin och uno spel innan det blev utgång..Vart en trevligt kväll ute oxå, men det vart tyvärr inte bara en öl... ;P

Dagarna efter satt jag hemma med min "familj" eller vad ni nu vill kalla det och spelade massa buzz..

Dagen innan nyårsafton ville Bella åka till Lotta, hennes fd kontaktfamilj.. Det hade blivit en liten tradition för henne att fira med dom.. Och jag är så glad för att hon förfarande vill träffa och umgås med dom, för dom har varit så stort stöd för oss båda.. Den dagen åkte jag med Laura till Gnesta och firade hennes kompis Lina som fyllde år då.. Blev än en gång en trevlig kväll med Buzz fast nu på vuxennivå..

På nyårsafton skulle vi till Sportis och "bara" ta en kaffe.. Vilket inte blev sant utan slutade med en massa öl.. Så vi va rätt söta när vi kom hem och skulle fixa hjortstek och potatisgratäng.. Efter maten gick vi och la oss eftersom vi inte kunde gå nånstans.. Vi vågade inte lämna Cleo själv. Vaknade till vid 12slaget eftersom det smattrade på rätt bra, men Cleosen brydde sig inte särskilt mycket..

Helgen som kom sen spenderades på Sportis som vanligt när min lilla ängel inte är hemma..

Men jag har inte bara supit och knullat runt som det kanske låter som när jag skriver här.. Jag har hunnit mer massa annat oxå.. Tex ta upp ridningen igen, vilket känns väldigt skönt.. Dom ångestdämpande tabletterna hjälper verkligen och jag tyckte att det var kul och åka till stallet, inte bara ett ont måste.. Men allt det kommer jag berätta mer om nån annan dag för nu tänkte jag verkligen sova.. det är tungt att börja jobba igen efter en lång ledighet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0