Man rår ej för att tårar rinner, när man har mist sin vän..

Var ledig i måndags, planeringsdag på fritids. Skulle egentligen ha försökt fixa barnvakt, men eftersom jag kände mig lite krasslig och väldigt ledsen efter söndagen så valde jag att vara hemma. I tisdags pinade jag mig själv att gå till jobbet eftersom jag redan varit hemma en vecka. Dagen blev lång men jag överlevde. Sen var det föräldrafika på fritids. Efter det cyklade vi hem och stekte pannkakor, sen blev det hem och däcka på soffan. Man känner sig inte som världens bästa mamma när ens dotter väcker en och frågor om hon inte måste duscha innan hon lägger sig. Men vad fan ska man göra, är man sjuk så är man. Gick iaf upp och duschade henne.
 
I morse när jag vaknade mådde jag ännu sämre. Men tog mig iväg till jobbet, dock kom jag lite sent. När jag varit där i 15 min orkade jag inte längre. Ringde vårdcentralen som inte hade tid förrän 15.15. Fick tag i en på läkarhuset och fick tid dit vid 10.15. Efter att ha tagit stick i fingret fick jag redan på att jag skulle få penicillin. Läkaren lyssnade på lungorna och kollade öronen och halsen. Lunginflammation och bihåleinflammation. Så nu blir det penicillin och hostmedicin i 7 dagar, dessutom är jag sjukskriven tills efter midsommar. Fast det var ju skönt iaf att få reda på vad som är fel. för det är inte normalt att bli sjuk igen efter 2 dagar..

Så nu har jag passat på att beställa ett nytt visa kort. Hoppas det kommer snart bara. Känner mig rätt naken utan. Som nu när jag skulle till läkaren och apoteket fick pappa Kari rycka in och låna ut pengar. Det är iofs ett jävligt bra sätt att spara pengar, men det är inte lika kul när som ska betalas tillbaka sen.


Man rår ej för att tårar rinner, när man har mist sin vän..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0