Nervös

Försöker packa ner det jag behöver ha med till stallet idag, men tankeverksamheten är inte den bästa när man är nervös.. Undra då hur det ska gå ikväll när jag ska packa till imorgon.. Har iaf fått me mig nytvättat täcke och shampoo, ridstövlar och hjälm.. Hoppas det var allt.

Till imorgon behöver jag tävlingskläderna, schabrak, pass, nummerbricka och säkert nåt mer.. Usch jag är verkligen ingen tävlingsmänniska.. Kanske lite sent och komma på det nu..

Snart bär det av till stallet, ska rida, tvätta häst och smörja.. Hoppas verkligen nervositeten försvinner när jag börjar få ordning på allt.. För just nu är det kaos i mitt huvud..

Bella är iväg med sin pappa en sväng, men hon ville komma till stallet sen och hjälpa till och tvätta honom.. Hon ska ev tävla i påsk och då vill hon veta hur man förbereder hästen.. Kan ni tänka er att min gulliga lilla Bella ska tävla sin första tävling.. Kommer vara mer nervös då.. Och kommer förmodligen vara så stolt så jag börjar gråta och blir en sån där pinsam mamma när jag ser dom inne på banan..
Fast just nu säger hon nog att jag är pinsam vad jag än gör.. Haha.. Jag minns själv hur det var.. Usch vad man tyckte det var jobbigt med ens pinsamma föräldrar.. Fast jag har hart tur, eftersom dom inte kan så mycket om hästar har dom oftast hållit sig undan just på tävlingar..

Berättade för Bella igår att jag fått höra på jobbet att det var en påskhoppning på tureholm, och frågade om hon ville hoppa.. Svaret jag fick var ett tveksamt ja.. Sa till henne att hon inte behövde bestämma sig just nu.. Då spände hon ögonen i mig och sa, jag ska tävla jag vill inte vara en fegis längre..


Kommentarer
Postat av: IDA JALLA KNUT VON ANKA AF UTTRÅKAD

fan vad du är nervös länge! uppdatera bloggen PRONTO!

2012-04-01 @ 21:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0