Besviken..

Varenda gång jag ska blogga sitter jag i fem minuter och stirrar i rubrik rutan, varför är det så svårt att komma på vad det ska stå där.. ?

Hur som helst åkte jag iväg till Ösmo igår för att rida den efterlängtade tävlingen.. Var inte alls lika nervös som jag brukar vara och det kändes bra. Vi kom fram i god tid och hann titta runt på tävlingsplatsen lära oss hitta lite och så innan det var dags att lasta ut hästen. Mulle boy skötte sig fint vid påklädning och det var dags att gå mot ridhuset och rida fram... Underlaget var lite väl sviktande och tungt så han var lite stel och obalanserad i ridningen. Väl inne på banan fick hann jag få honom rund och fin innan startsignal.. Red igenom programmet och kände att vi fick några missar i galoppen, han blev lite lång i den förvända och aningen rakställd i volterna, men jag var nöjd. Tills jag såg procenten.. 56.45% och jag som tyckte vi skötte oss bra.. Det är den sämsta poängen jag någonsinfått i en LA1..

Mitt självförtroende får sig verkligen en törn när jag så nöjd och domaren så missnöjd. Jag tappar liksom lusten att fortsätta.. Allt blir ju ändå bara fel.. Det var fel på halten, skänkelvikningarna, ökningarna, ja allt.. Till och med trav volterna fick jag låga poäng på... Högsta poängen jag fick va 6.5. Ökningarna kan jag förstå att jag får lite lågt på, han jag ju liksom inte ta 18 m långa kliv och dansa fram som han aldrig gjort nåt annat, men va fan en 6:a kunde vi väl iaf få, han gjorde ju en tempoväxling.. Men det såg inte domaren... Nä usch vad besviken jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0