Att kämpa sig igenom svårigheter

Nytt år.. Jag gav inga nyårslöften detta år. Men jag sa till mig själv att fortsätta kämpa för att må bra och för att min familj ska må bra. Det är det viktigaste för mig. Känns som att säga att man ska börja träna eller nåt i stil med det är onödigt, jag kommer ändå inte lyckas hålla det..
 
Läste igenom inläggen jag skrev för ett år sen, känns som jag kommit en bit på vägen, men det är fortfarande långT kvar.. Men om man tar en dag i taget så ska det nog gå bra det här. 
Har fortfarande väldigt svårt att acceptera att jag är så sjuk som jag är, tror det är därför jag reagerar så hårt på mina dåliga dagar. Tror det är lättare att ta sig upp om man tar sin sjukdom på allvar.. Rättà mig om jag har fel. Jag vill inte vara sjuk, jag vill inte ha dåliga dagar, jag vill finnas för min familj och för mina vänner.. Men vissa dagar funkar det bara inte. Och dom dagarna vill jag bara krypa under täcket och försvinna för alltid. 
 
När jag var hon psykologen i början på december pratade vi om inläggning av mig för att jag mådde som jag gjorde.. Men jag ville absolut inte ligga inne denna julen oxå så vi bestämde att vi skulle vänta till efter jul för se om det hade blivit bättre. Bättre har det blivit.. Jag har ju fått sova vissa nätter iaf och det gör mycket.
 
Jag ska till psykologen idag, det känns behövligt. Är glad för att jag tog extra tider över julen. Jag behöver verkligen gå din oftà för att hålla mig över ytan. Nu ska jag göra  i ordning mig och sen väcka barnen, Bella har en kompis sovande här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0