Jobbiga nätter

Vaknar med ångest idag igen. Men försöker som vanligt klara mig utan piller.. Ska ju ändå snart till stallet, där brukar jag må bra..

Kvällarna här hemma är rätt jobbiga, Bella har svårt att somna och jag får inte somna innan henne.. Så nu har vi bestämt att hon ska komma in tidigare på kvällarna för att hinna varva ner och kanske lättare kunna somna.. Idag åker hon till sin farmor, så nu har jag en hel helg på mig att sova.. :) 
Tycker synd om Patrik som måste upp och jobba efter våra helvetes nätter.. Även om jag går upp med honom så slipper jag iaf hå iväg, kan sitter med min kaffe och vakna i lugn och ro.. 
Vad gör man när barnen inte kan sova och man själv är skittrött??

Kan min ångest just nu bero på sömnbrist? Känner att jag är inne i en period så jag behöver mycket sömn, men får som sagt väldigt lite sömn. Kanske borde testa och sova en stund på dagen och ser om ångesten ger sig.. 
Det är ju bättre att sova än att gå på piller dygnet runt..

Funderar ofta kring Bella.. Varför hon har svårt att sova? Varför hon är så trotsigt? Och varför hon beter sig som hon göra? Jag tror ju att hon känner av hur jag mår. Och det påverkar henne väldigt mycket. Hon är tex väldigt rädd för att jag ska dö. Vilket är förståligt, vem är inte rädd att förlora sina föräldrar? Sen är hon rädd att jag ska skada mig själv på andra sett, tex genom att skära mig själv.. Hon har fått se för mycket.. Det är inte normal att hälsa på sin mamma på IVA för att hon försökt ta sitt liv. Och jag hoppas hon aldrig får uppleva det igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0